Naštartuj si IMUNITU!

0
99

Zatoč s nachladnutím a chrípkou! Čo jesť v zime na naštartovanie imunity?

Také citrusy napríklad rozdeľujú lekárov i odborníkov na zdravú výživu. Je jasné, že obsahujú kopec vitamínov a ďalších prospešných látok, problém je, že patria medzi potraviny, ktoré majú ochladzujúci účinok na organizmus. Podľa odborníkov by si mal/a konzumovať hlavne potraviny, ktoré ho zohrievajú – a k tým patria napríklad červená repa, chren, kel či ružičková kapsuta.

Keď sme už pri tej kapuste, jednoznačne tým najzdravším, čo do seba možeš počas zimných mesiacoch dostať, je kyslá kapusta. Obsahuje množstvo vitamínu C a v kombinácii s ďalšou zeleninou ako cesnak alebo cibuľa ide o vitamínovú bombu. Tieto prírodné antibiotiká majú nielen preventívne, ale aj liečivé účinky.

Čo sa týka ovocia, daj prednosť domácim jablkám a hruškám. Nielen že k tebe merali krašiu cestu, ale obsahujú množstvo výživných látok, ktoré naštartujú tvoju imunitu. Ak lúbiš tropické ovocie, odborníci ho odporúčajú počas zimy tepelne upraviť – v trúbe či na panvici. Skúsil/a si už niekedy vyprážané banány či kura na pomarančoch? No. Tak vidíš.

Na zimnom jedálničku by ti nemali chýbať ani obilniny, napríklad ovsené vločky, či strukoviny. Z fazule, šošovice či cícera sa dajú pripraviť neskutočné mňamky, stačí keď si vygoogliš vegetariánske indické recepty. No a „humus“ určite už poznáš!

Z mäsa určite nezabúdaj na ryby, z mliečnych výrobkov uprednostni kyslú smotanu a ďalšie kyslomliečne výrobky. Vynikajúca je nepasterizovaná bryndza.

Nezabudni sladiť medom a keď čaj, tak zázvorový. V zime používaj len tie koreniny, ktoré ťa dobre prekrvia – kari, čierne korenie, škoricu.

Nazdravie!

pripravil: peter394

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.